Zwierzęca forma druida, czyli zdolność wild shape, może wprawić w konsternację. Którą postać bestii wybrać, żeby faktycznie wzmocnić bohatera? Które formy są ciekawe do odgrywania? Zrobiłam przegląd bestii i wypisałam te, na które warto zwrócić uwagę.

Zwierzęca forma druida w D&D 5e

Większość druidów do ostatniego poziomu będzie korzystać z form o SW 0-1. Nie dotyczy to druidów z Kręgu Księżyca, którzy mogą osiągnąć formy do SW 6. Z tego powodu podzieliłam poradnik na dwie części. Znajdziesz tu więc propozycje form o SW 0-1, a wyższych SW spodziewaj się w następnej części.

Podzieliłam je też według dostępności zależnej od poziomu. 🙂 Wszystkie potwory są dostępne na D&D Beyond, a polskie tłumaczenia wzięłam z tej listy.

Formy druida o SW 0

Stąpające

Jeleń (Deer)

Szybki wierzchowiec dla mniejszych postaci, ze względu na jego średni rozmiar.

Kot (Cat)

W wielu środowiskach, kocur nie będzie zwracał szczególnej uwagi, co z bonusem do skradania czyni go niezłym zwiadowcą. Ma też ułatwienia do testów opartych na węchu. Może się wspinać!

Pająk (Spider)

Malutki pajączek też może się wspinać, ponadto widzi w ciemnościach. Bardzo dobrze się skrada, a w przeciwieństwie do kota może sobie dyndać z sufitu.

Pływające

Dostępne od 4 poziomu.

Ośmiornica (Octopus)

Doskonały podwodny zwiadowca z ułatwieniem do skradania. Widzi w ciemnościach, a przyłapana może rozpuścić chmurę atramentu i uciec z pomocą… Wodnego odpowiednika sprintu. 😀

Latające

Dostępne od 8 poziomu.

Kruk (Raven)

Podczas zwiadu, inne latające stworzenia sprawdzą się lepiej. Kruk potrafi jednak naśladować różne dźwięki, co może okazać się bardzo przydatne w wyjątkowych okolicznościach.

Nietoperz (Bat)

Dobry zwiadowca. Malutki, z ułatwieniem w testach słuchu, ma też ślepowidzenie. Ta ostatnia umiejętność wymaga od niego wydawania odgłosów, co trzeba uwzględnić przed misją wymagającą dyskrecji.

Ogromny żuk ognisty (Giant Fire Beatle)

Jest tutaj tylko z jednego powodu. Świeci! Może posłużyć za lampkę nocną. 😀

Sowa (Owl)

Jeden z lepszych zwiadowców, a to za sprawą dużego zasięgu widzenia w ciemnościach i ułatwienia do testów opartych na wzroku


Formy druida o SW 1/8

Stąpające

Mastif (Mastiff)

Podobnie do kota, pies nie powinien wzbudzić podejrzeń przy wielu okazjach. Mastif ma ułatwienia w testach opartych na węchu i słuchu, a atakując może powalić przeciwnika.

Muł (Mule)

Jeżeli potrzebujesz formy tragarza, to pewnie całkiem dobry wybór…

Wielbłąd (Camel)

Pierwsza forma wierzchowca warta twojej uwagi, a to ze względu na całkiem niezłą prędkość i duży rozmiar.


Formy druida o SW 1/4

Stąpające

Olbrzymi borsuk (Giant Badger)

Może ryć w ziemi! Ponadto ma ułatwienie do testów bazujących na węchu i widzi w ciemnościach. Robi dwa ataki, chociaż raczej słabe, KP i PW też nisko.

Olbrzymi pogoniec (Giant Wolf Spider)

Mój ulubiony zwiadowca. Ma dużo zręczności, świetny bonus do skradania, widzi w ciemnościach, a przez ślepowidzenie ciężko go zaskoczyć. Może się też wspinać! Ma mało PW i niską klasę pancerza, ale… Coś za coś. 😉

Wilk (Wolf)

Bonus do skradania, ułatwienia do testów percepcji opartych na słuchu i węchu, niezła prędkość. Do tego walka grupowa i możliwość powalenia przy udanym ataku.



Formy druida o SW 1/2

Stąpające

Małpa człekokształtna (Ape)

Wykonuje dwa ataki z całkiem przyzwoitym bonusem do trafienia i obrażeniami. Ma też całkiem sporo PW. Ponieważ to naczelny, za zgodą MG może korzystać z broni i narzędzi!
Do tego może się wspinać i ma niezłą premię do atletyki.

Rumak bojowy (Warhorse)

Bardzo szybki wierzchowiec dla twoich towarzyszy. Ma wysoką siłę, może też szarżować i atakować powalone cele z wysoką premią do ataku i niezłymi obrażeniami.

Pływające

Dostępne od 4 poziomu.

Krokodyl (Crocodile)

Krokodyl może wstrzymać oddech na 15 minut, a to może mieć sto tysięcy zastosowań w różnych okolicznościach. Ponadto, ma dość sporo PW i nadaje się do walki – chociaż niekoniecznie sprawdzi się przeciwko kilku przeciwnikom.

Rekin rafowy (Reef shark)

Atak grupowy, niezły bonus do trafienia, dużo PW i ślepowidzenie. Prawdopodobnie najlepsza pływająca forma dla większości druidów (na wyższych poziomach, Krąg Księżyca wybierze pewnie rekina łowcę z SW 2).


Formy druida o SW 1

Stąpające

Niedźwiedź brunatny (Brown bear)

Dużo PW, ale niska klasa pancerza. Ma za to dwa ataki z bardzo dobrym bonusem do trafienia, przez co robi przyzwoite obrażenia.
W testach percepcji bazujących na węchu ma ułatwienie, a w dodatku może się wspinać.

Olbrzymi pająk (Giant Spider)

Kiedy olbrzymi pająk trafi atakiem siecią, cel nie wykonuje żadnego rzutu obronnego – traci akcję na próbę ucieczki lub atakuje z utrudnieniem. Ma niezły bonus do trafienia i przyzwoite obrażenia. Ponad to widzi w ciemnościach, wspina się, ma odrobinę ślepowidzenia i świetny bonus do skradania. Polubicie się.
Zakładam też, że może robić za wierzchowca. 😉

Olbrzymia hiena (Giant Hyena)

Świetna opcja do walki – kiedy zredukuje kogoś do zera, otrzymuje bonusowy atak i połowę swojego ruchu. Ma kiepską klasę pancerza, ale nadrabia liczbą PW.
Duży rozmiar – więc zabierze kogoś na swój grzbiet.

Straszliwy wilk (Dire Wolf)

Bonus do skradania, ułatwienia do testów percepcji opartych na słuchu i węchu, niezła prędkość. Do tego walka grupowa i możliwość powalenia przy udanym ataku… Czyli wilk, ale ma więcej PW i jest skuteczniejszy w walce.
Ze względu na jego duży rozmiar, może też pewnie robić za wierzchowca, ale nie jest tak szybki jak rumak bojowy.

Pływające

Dostępne od 4 poziomu.

Olbrzymia ośmiornica (Giant Octopus)

Dobrze się skrada (pod wodą ma ułatwienie) i może posiłkować się ucieczką z atramentową osłoną. Może poruszać się po powierzchni i wstrzymywać oddech przez całą godzinę!
Widzi w ciemnościach i jest dobra w walce, a to za sprawą zasięgowego ataku wręcz z niezłym bonusem do trafienia i przyzwoitymi obrażeniami. Może pochwycić swój cel.

Olbrzymia żaba (Giant Toad)

Może pochwycić cel jęzorem, a potem go połknąć! 😀 Robi całkiem niezłe obrażenia, swobodnie porusza się pod wodą i po powierzchni, potrafi daleko skakać i widzi w ciemnościach. Do tego ma sporo PW.

Latające

Dostępne od 8 poziomu.

Olbrzymi orzeł (Giant Eagle)

Bardzo szybki, kiedy lata. Dobra percepcja i ułatwienie na testach opartych na wzroku – co czyni go dobrym zwiadowcą.
Ma dwa ataki z niezłą premią do trafienia i obrażeniami.

Olbrzymi sęp (Giant Vulture)

Ma niższą klasę pancerza i nieco mniej PW, ale jest równie dobrym zwiadowcą – ułatwienia ma nie tylko na testach wzroku, ale i zapachu. Ponadto korzysta z ułatwienia w walce grupowej, robiąc dwa ataki z całkiem niezłymi obrażeniami.


Pamiętaj, że to tylko wybrane propozycje, nie zawsze najlepsze. Jak dotąd, swoją najlepszą akcję w zwierzęcej formie wykonałam pod postacią… Krowy. 😀
A ty, masz już jakieś doświadczenia w przemianach druida?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *