Skala Wyzwania

O mnie

Cześć, jestem Karolina!

W głowie noszę całe światy. Marzę o napisaniu książki, samodzielnym zrobieniu gry i o tym, żeby świetnie rysować. W RPG gram od ponad dekady i niemal tak samo długo jestem Mistrzem Gry. Uczę się wielu różnych rzeczy, a w międzyczasie piszę tego bloga.

Zdarza się, że wspieram gry i wydawnictwa na różne sposoby – tworząc treści lub dzieląc się marketingowym doświadczeniem. Masz jakiś pomysł na wspólny projekt lub potrzebujesz mojego wsparcia? Pisz: kontakt@skalawyzwania.pl 🙂

Efekty współpracy

Ilustracje do przygody “Maska Kłamstw”

Zilustrowałam lokacje z przygody “Maska Kłamstw” Jacka Ducha (Nowa Fantastyka, nr 4/2021). Zadbałam o najmniejsze detale, aby wszystko było zgodne z opisami. To wyzwanie, ale i wspaniałe uczucie, pokazać na szczegółowym planie miejsca z wyobraźni kogoś innego.

Lokacje można pobrać na stronie handouty.pl

Plansze do Baśniogry

We współpracy z Marcinem Kubiesą, autorem Mistrza Baśni i Baśniogier, narysowałam trzy plansze, które są pomocą do paragrafowej gry fabularnej dla dzieci.

Przedstawiają loch zamieszkiwany przez baśniowe istoty.

Karty do Mistrza Baśni

Nieco ponad rok wcześniej, zaprojektowałam i złożyłam dla Marcina Kubiesy karty zaklęć i przedmiotów magicznych.

Karty przedmiotów nawiązują kolorystyką do pogodnego dnia, poranka, nowej przygody. Karty czarów natomiast mają przywodzić na myśl cztery żywioły.

Wspaniała Tarokka

Z okazji premiery polskiego wydania Klątwy Strahda napisałam jeden z rozdziałów dodatku Wspaniała Tarokka. Przedstawiam w nim maaaaasę pomysłów na sesje, które bohaterowie mogą sobie wywróżyć z kart.

Dodatek jest dostępny na DMSGuild.

Mapy karczm

Zilustrowałam karczmy z dodatku Karczmarze autorstwa Skały z Lans Macabre. W dodatku znajduje się 25 NPCów w pięciu różnych lokacjach.

Przygotowałam plany pięciu bardzo różnych karczm w wersji kolorowej i czarno-białej, wszystkie rysowane odręcznie.

Dodatek dostępny jest na DriveThruRPG.

Jak zakochałam się w grach?

Gry towarzyszą mi niemal od zawsze. Kiedy mój tata grał w pierwsze Diablo, niedługo po premierze Hellfire, siedziałam na oparciu jego fotela. Byłam oczarowana. Wkroczyłam wtedy w świat mrocznej fantastyki, którego nie opuściłam do dzisiaj. Żyję w Krainie Czarów, w burtonowskich fantazjach, w złowrogich, postapokaliptycznych światach. Wielbię Harlana Ellisona i widzę w nim wzór do naśladowania.

Wychowałam się na gierkach z MS-DOS, przygodówkach i izometrycznych Baldurach. Długo grałam w tekstowe RPG, stąd zamiłowanie do pisania. Pracowałam przy kilku tytułach na silniku Vallheru, co rekompensowało mi brak nerdów wśród znajomych. Na studiach znalazłam w końcu stałą ekipę do grania, i choć dzisiaj już raczej nie gramy, zyskałam przyjaciół.

Na zajęciach szukałam w socjologii czegoś dla siebie. Gender studies zakończyłam analizą matriarchatu w Menzoberranzan, a na socjologię polityki omówiłam Grę o Tron. Dowodziłam, że narzędzia socjologiczne to doskonały arsenał światotwórczy. Później zainteresowałam się komunikacją wizualną i reklamą. Po studiach wyspecjalizowałam się w marketingu internetowym i zajęłam miejsce wśród strażników ROI i CTR.

I zrobiłam w tył zwrot, bo to gry są moją największą pasją. Od zawsze, od samego początku uwielbiam rozkładać je na czynniki pierwsze, analizować i modyfikować. To pewnie dość dobrze tłumaczy istnienie tego bloga. Jest on moją drogą ku doskonałości, choć jeszcze nie wiem, dokąd mnie zabierze. Podróż to przygoda!



Jeśli zaglądasz tu, bo chcesz się upewnić na jakiej licencji udostępniam treści, sprawdź stronę Zasady.