Żeby szybko zacząć sesję, potrzebny jest pomysł na konkretne wydarzenia. Potem wystarczy dodać do tego kilku przeciwników lub inne przeszkody, z którymi gracze rozprawią się dzięki umiejętnościom postaci. Pomysły znajdziesz niżej, reszta w twoich rękach! 😉
Większość zadań brzmi dość niewinnie, ale odrobina fantazji wystarczy, żeby dopasować je do przeróżnych settingów i gier.
k100 | |
1 | Abby chce się udać na bal, ale nie ma zaproszenia. Trzeba dla niej wykonać kopię lub znaleźć kogoś, kto zabierze ją ze sobą. |
2 | Pewien rybak chwycił wędką coś ciężkiego i nie chce ruszyć się z miejsca, póki tego nie wyciągnie. Siedzi na pomoście drugi dzień, ku zmartwieniu córek. |
3 | Mag, który miał dziś wystąpić przed ważnym gościem, przypadkiem zmienił się w motylka. Trzeba go zastąpić. I złapać! |
4 | Niedaleko spadł niewielki meteor… Ciekawe,co ma w środku. |
5 | Lokalna grupa aktorów wystawia sztukę wyśmiewajacą świętości bohaterów! |
6 | Barry szuka ładnego kamyka do bransoletki dla ukochanej. |
7 | Kopiąc wychodek, bohaterowie znaleźli dziwną, starą skrzynkę… |
8 | W trawie leży klucz z nietypowym zdobieniem. Co począć z kluczem, nie wiedząc co otwiera? |
9 | Zbliża się ważne święto, ale Marry nie pozmywał jeszcze naczyń po poprzednim… Trzeba szybko coś wykombinować. |
10 | Trzoda ucieka z pastwisk do lasu. Czy to sprawka druidów? |
11 | Lisa potrzebuje pomocy, by wygrać konkurs piękności. Nagroda mocno pomoże jej rodzinie. |
12 | Jerry został przyłapany na kradzieży leku dla swojego konia. |
13 | Na rozdrożu jest magiczne gniazdo nieskończonych węży. |
14 | Ktoś nocą wyniósł całą zawartość spiżarni w karczmie. Na pewno nie uciekł daleko… |
15 | Na poboczu drogi kłócą się dwa skrzaty. Konkurują o magiczny kamyk zdobyty od włóczykija. |
16 | Woda w studni zaczęła dziwnie pachnieć i przypomina gluty… Trzeba zejść na dół i sprawdzić, z jakiego powodu. |
17 | Harry przegrał w kości swoją lutnię. Nie przestanie rzępolić na skrzypcach, dopóki nie dostanie nowej. |
18 | W lesie są ślady walki. Pod drzewem leży torba z listami, które trzeba dostarczyć. |
19 | Drzewo Marcelli usycha. Na pewno jest jakiś sposób, żeby uratować urodzajną jabłonkę. |
20 | Szczur Tontona choruje. Ponieważ to zwierzę przepadające za towarzystwem, trzeba znaleźć mu kolegę. |
21 | Spichlerz się pali! |
22 | Niedaleko granicy lasu, gdzie płynie wartki strumień, driada wpadła w pułapkę myśliwych. |
23 | W czasie burzy na miasteczko spadła ulewa żab. Teraz skaczą po kątach i wszystko przewracają. Niektóre są wyjątkowo duże i paskudne… |
24 | Na bagnie ożyła sterta kamieni, która będzie atakować podróżnych, dopóki ktoś nie odgrodzi jej od drogi żywopłotem. |
25 | Ktoś poprzestawiał drogowskazy, a bohaterowie przybyli nie do tego miejsca, którego się spodziewali. |
26 | Dzieci bawiły się chowając broszę ciotuni. Nie pamiętają jednak, w którym dokładnie miejscu pod mchem schowano ją ostatnim razem. |
27 | Mały niedźwiadek wpadł pomiędzy ciernie, a jego mama nie potrafi go wyciągnąć. |
28 | Dwóch zbrojnych prowadzi znajomo wyglądającego więźnia. |
29 | Pnącze przy drodze rozrosło się niespodziewanie i blokuje przejście dla wozu z cebulą. |
30 | Uczeń kowala miał odebrać zamówienie z kopalni, ale nie wrócił. Co mu przeszkodziło? |
31 | Szczury w piwnicy wyjadły cały ser, a teraz żądają więcej. |
32 | Bandyci przejęli młyn i wyciągają od mieszkańców wsi dary, udając, że w młynie straszy. |
33 | Chochlik usunął etykiety z eliksirów alchemika. Trzeba mu pomóc zidentyfikować mikstury. Eksperymentalnie. |
34 | Gadający krzak malin nie lubi być obsikiwany przez wiewiórki. Czy da się jakoś rozwiązać jego problem? |
35 | Na kramie jest latarnia z zamkniętym w środku duchem. Duch twierdzi, że ma istotną tajemnicę. |
36 | Na niebie pojawiło się dziwne oko. Tej nocy każdy śnił o miejscu, w którym znajduje się magiczne źródełko. |
37 | Strażnik nie pamięta, co zrobił ze swoim mieczem. Teraz potrzebuje pomocy, żeby go znaleźć, bo inaczej potrącą mu z żołdu. |
38 | Niedaleko wsi rozbili obóz rycerze. Ktoś ukradł im siano kupione od wieśniaków, a jeden z chłopów chce im sprzedać nowe, ale zdecydowanie za drogo. |
39 | Maya chciałaby dać prezent swojemu mężowi, ale musi opiekować się dziećmi. Potrzebuje pomocy ze znalezieniem czegoś odpowiedniego. |
40 | W ciemności nocy słychać powtarzająca się zwrotkę piosenki. To bard cierpiący na brak inspiracji… |
41 | Na środku drogi jest kot. Domaga się, by wydostać jego kocięta z nieczynnej studni w zapomnianych ruinach. |
42 | Na targu jest stragan z obrazami. Jeden z portretów rodzinnych do złudzenia przypomina bohaterów. |
43 | Patta potrzebuje grzybków do swojej popisowej zupy. Tylko nie trujących! Najlepsze rosną jednak w miejscu, gdzie roi się od os. |
44 | Jeśli dziwny wędrowiec nie kłamał, ktoś w mieście ma w domu obraz z mapą skarbu na odwrocie. |
45 | Na wyrzuconej przez wodę skale wyryto kilka punktów, które odwzorowują mapę nieba. Wskazują na konkretny kierunek, ale tam podobno nic nie ma… |
46 | Pewien marynarz twierdzi, że przypłynął wpław z bezludnej wyspy, na której zostawił coś wartościowego. |
47 | Przez rzekę płynie barka cyrkowa. Pod pokładem można zobaczyć różne dziwy… A ta klatka z potworem nie wygląda solidnie. |
48 | Nelly dokonała odkrycia! Jeden z jagodowych krzaczków daje owoce o magicznych właściwościach, tylko który to był…? |
49 | W lesie jest klapa prowadząca do zapomnianej dawno piwnicy. W środku słychać jakieś dźwięki… |
50 | Ktoś porwał kurę Charlotty. Może to nie tylko plotki, że kurka znosi złote jajka? |
51 | Ben kupił książkę, ale opowieści brakuje ostatniej strony. Trzeba znaleźć kogoś, kto zna zakończenie legendy. |
52 | Biblioteka chce ściągnąć kilka ksiąg z najbliższego miasta. |
53 | We wsi ogłoszono konkurs na najciekawsze leśne znalezisko. Janet chwali się rogiem jednorożca… Czy na pewno jest prawdziwy? |
54 | Grupa zbrojnych oskarża nową żonę karczmarza o bycie wiedźmą. Kto ma rację? |
55 | Livia znalazła w górach dziwną kapliczkę, wokół której krąży mnóstwo kolibrów. O co może chodzić? |
56 | Ktoś musi prędko naprawić mostek linowy na drodze do kopalni. |
57 | Kowal wyjechał na konkurs i nie ma komu podbić koni samego władcy, wracającego z polowania! |
58 | Potrzebna jest pomoc pewnego pustelnika, ale nikt nie wie, gdzie się zaszył. |
59 | Prosiaczkowi Jenny wyrosły skrzydełka i wleciał na wysokie drzewo, trzeba go ściągnąć zanim zrobi sobie krzywdę! |
60 | Gren potrzebuje miodu. Trzeba znaleźć ul i wydobyć trochę bez denerwowania pszczółek. |
61 | Tornado naciera na chatę Sary i Bena! Trzeba wszystko zabezpieczyć, zapędzić zwierzęta do obory i znaleźć małego Sama. |
62 | Wilfred potrzebuje pomocy w sadzie. Jabłonki są ciężkie nie tylko od jabłek, ale i wielkich pająków! |
63 | Travis zapłaci krocie za najpiękniejszy puchar w krainie. Będzie nagrodą w konkursie talentów. |
64 | Wędrowiec ma na sprzedaż magiczne fasolki, w zamian chce krowę, kosz moreli, dżem truskawkowy i dobry przepis na słodkie bułeczki. |
65 | Jezioro wypełnił magiczny kwas! Jelly utknął na wyspie, na samym środku…! |
66 | Dzieciaki z okolicy przyjmują zakłady w zawodach w chodzeniu po linie. |
67 | Gobliny zbudowały tamę na rzece, którą flisacy spławiają drewno. Trzeba się ich jakoś pozbyć. |
68 | Kurczaki uciekły przez dziurę w ogrodzeniu! Trzeba je wyłapać, zanim zrobią to lisy! |
69 | Przez okno wieży maga wyleciał jakiś dziwny przedmiot… Poszybował wysoko i zniknął w zaroślach, o tam! Pomagając magowi w znalezieniu go będzie okazja przekonać się, co to takiego… |
70 | Detektyw potrzebuje pomocy w zebraniu pisemnych zeznań od kilku świadków. Sprawa dotyczy zniknięcia Flory i jej chatki. |
71 | Dwa małe duszki potrzebują pomocy w odnalezieniu drogi do miejsca wiecznego spoczynku, bez tego nie zaznają spokoju. |
72 | W ogródku Buni zalęgły się ogromne robaki. Trzeba je wyciągnąć – nie uszkadzając grządek – i wynieść gdzieś daleko. |
73 | Przerośnięte kuny napadły na drwali. Trzeba im pomóc, zanieść bandaże i nosze dla rannych, a kuny przepędzić. |
74 | Penny chce nałapać świetlików. Po zmierzchu ruszy założyć nad bajorkiem kilka pułapek i chętnie przyjmie pomoc. |
75 | Ktoś porozwieszał po okolicy złowrogie symbole. Trzeba je wszystkie znaleźć i usunąć, a potem zbadać, co to takiego… |
76 | Mallic jest chory. Ktoś musi go zastąpić – zanurkować w jeziorku, wypełnić klatki zanętą na kraby i poczekać, aż coś się złapie. |
77 | Ogromna pajęczyna była zupełnie niewidoczna! Jak się z niej teraz wydostać…? |
78 | Ettin jest smutny. Ktoś musi go pocieszyć, inaczej nie wstanie i dalej będzie tamować strumyk. A bez strumyka uschnie ogród Convalii. |
79 | Zagniewane centaury porwały kilku wieśniaków. Trzeba niepostrzeżenie uwolnić ich z klatek i uciec, zanim porywacze się zorientują. |
80 | Za pagórkiem zakwitł kwiat wydzielający toksyczne opary. Co z nim począć? |
81 | W miejscu krowich wyścigów zaczęły polować wilki. Glenn może zmienić bohaterów w watahę, dzięki czemu zbadają sprawę. |
82 | Burg wpadł w okropny szał. Ktoś musi go pokonać, żeby berserker mógł się uspokoić. |
83 | W kopalni dokopano się do czegoś dziwnego… Czy to kości starożytnego smoka? Może w okolicy jest też jego skarb? Ktoś musi zbadać zapomniane jaskinie. |
84 | Płacząca wierzba nie przestanie zawodzić, dopóki ktoś nie przepędzi z okolicy |
85 | Mieszkańcy małej wsi potrzebują przeszkolenia z walki, żeby mogli bronić się przed bandytami. |
86 | Karawana z tkaninami potrzebuje ochrony w drodze do najbliższego miasta. Podobno na trakcie gęsto jest od goblinów na krokodylach. |
87 | Nimfa prosi o pomoc w zniszczeniu sideł, inaczej zwierzęta na zawsze odejdą z tego lasu. |
88 | Dwie zwaśnione rodziny w jednej gospodzie to przepis na kłopoty. Jeśli nie uda się ich pogodzić, trzeba chociaż zapobiec ciągłym bójkom i szarpaniu włosów. |
89 | Ptak ukradł perłę z pierścionka Janet. Zabrał ją pewnie do gniazda, na zboczu jednej z gór. |
90 | Ktoś wypuścił kilka robotów, które podszywają się pod mieszkańców okolicy. Wprawne oko wyłapie różnicę, ale trzeba je odnaleźć, zanim narobią kłopotów. |
91 | Jeśli ktoś wykradnie broń i plany bandytów z obozu nieopodal, być może zostawią karawany w spokoju. |
92 | Ktoś musi zanieść jedzenie straży granicznej, zebrać towary z wsi na trakcie i przynieść je z powrotem, do kupców. |
93 | Kto się odważy użyć artefaktu z dawnych czasów, żeby przepędzić duchy z cmentarza? |
94 | Ktoś musi pozbierać odpowiednie elementy i zbudować trzy strachy na wróble. Przerośnięte wróble wyjadające kukurydzę i arbuzy! |
95 | Kto by pomyślał, śnieg! Śnieg! To oznacza bitwę na śnieżki! |
96 | Piraci zawitali do pobliskiego fortu, gdzie przejęli gospodę i kolejny dzień biesiadują. Ktoś musi zwędzić im drewniane nogi i haki, kiedy będą spali. Trzeba uważać na małpki i papugi piratów! Może opuszczą okolicę, w zamian za swoje kończyny. |
97 | Po wichurze trzeba naprawić kilka punktów w mieście, ale nikomu nie chce się pracować… Ktoś musi zmotywować obiboków do działania! |
98 | Leon stworzył kilka sztuk eksperymentalnej broni. Potrzebuje pomocy przy testach. Na manekinach, oczywiście. |
99 | Mina zgubiła pierścionek zaręczynowy. Rano, przy studni? Popołudniu, podczas prania? Czy przed zmierzchaniem, kiedy zbierała chrust? |
100 | Kretoludzie ukradli sprzęt górniczy, który trzeba prędko odzyskać. Bez niego prace stoją, a ta kraina stoi żelazem! |
Jakie zadanie dla pierwszopoziomowych postaci wspominasz najlepiej? Daj znać, czy przydadzą się pomysły z tabelki – jak zwykle, jestem niezmiernie ciekawa! 🙂
Świetne pomysły na przygodę. Już widzę że napewno wiele z nich wykorzystam w swoich sesjach. Niekoniecznie w fantasy 🙂
Daj później znać, co Wam wyszło. Uwielbiam takie opowieści. 😀
nie to że dyskryminacja, ale nie znam męskiego mistrza gry z pomysłami z cyklu:
9 Zbliża się ważne święto, ale Marry nie pozmywał jeszcze naczyń po poprzednim… Trzeba szybko coś wykombinować.
12 Jerry został przyłapany na kradzieży leku dla swojego konia.
20 Szczur Tontona choruje. Ponieważ to zwierzę przepadające za towarzystwem, trzeba znaleźć mu kolegę. (ospa party!)
68 Kurczaki uciekły przez dziurę w ogrodzeniu! Trzeba je wyłapać, zanim zrobią to lisy!
78 Ettin jest smutny. Ktoś musi go pocieszyć, inaczej nie wstanie i dalej będzie tamować strumyk. A bez strumyka uschnie ogród Convalii. (nie jestem jakoś szczególnie z tego dumny, ale pamiętam odcinek pokemonów gdzie snorlax odwalił taką akcję)
92 Ktoś musi zanieść jedzenie straży granicznej, zebrać towary z wsi na trakcie i przynieść je z powrotem, do kupców. (zbierz 10 rzep i oddaj je farmerowi)
99 Mina zgubiła pierścionek zaręczynowy. Rano, przy studni? Popołudniu, podczas prania? Czy przed zmierzchaniem, kiedy zbierała chrust? (czy w nocy w stodole z jurnym Jurandem?)
także ten, miłych gier dzieciaczki ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
Tak szczerze to 100% moich graczy by olało takie “przygody” ani to ciekawe ani fajne a najlepszy jest ettin którego można ustrzelić z balisty truchło sprzedać xD i ogródek nawodnić albo co lepsze założyć biznes i sprzedawać wodę mieszkańcom xD Gram w gry rpg od prawie 20lat i nigdy nie widziałem czegoś tak słabego aż mi sie wierzyć nie chce te “pomysły” to się nadaj najwyżej do podrzędnej gry crpg i widać ze z niej były wyciągane te cuda. Wybacz ale poczytaj sobie jakiś poradnik może albo posłuchaj prelekcji o tworzeniu przygód.
To tylko inspiracje, w dodatku stworzone z myślą o RPG dla dzieci. 😉 Jako doświadczony MG po prostu nie jesteś targetem tej tabelki. 😀
Nadal nie zmienia to kwestii tego że są to tak zwane fetch questy żywcem wyciągnięte z gothica, wowa albo innego crpg które są zwyczajnie mało kreatywne i średnio ciekawe. Prosty quest dla dzieci który mi przychodzi w tej chwili do głowy to ginące słodycze ze sklepu tuż obok sklepu z zabawkami które ożywają w nocy wyjadają wszystko.
Jak mówiłam, wszystko zależy od tego, jak się wykorzystuje inspirację. 🙂 Grając z dziećmi trzeba się zdać na ich kreatywne rozwiązania, a one nawet prostego questa idź-i-wróć potrafią zmienić w epicką komedię. 😀
Rozumiem, że Tobie się nie podobają. Może inne tabelki bardziej przypadną Ci do gustu. 🙂
Poczytam w wolnej chwili chociażby z ciekawości. A propo tworzenia przygód polecam schemat frankensteina, albo schemat ciekawego miejsca.
A gdzie o tym więcej przeczytam? Google nic nie podpowiada. 😉
W skrócie tworzenie przygód metodą frankensteina polega na stworzeniu “potwora” z który gracze będą musieli się zmierzyć może być to rzeczywiście potwór ale też wydarzenie, jakaś postać na przykład klęska żywiołowa. A tworzenie oparte o miejsce polega na stworzeniu ciekawego miejsca które chcesz pokazać graczom na przykład ultra nowoczesna sieć metra i na bazie tego miejsca tworzysz przygodę, nawet można się pokusić o wpuszczenie graczy w takie miejsce i niech sami wymyślą zajęcie dla siebie i mistrza chociaż to już jest trochę wyższa szkoła jazdy w graniu.
Witam 🙂 również jestem dość długo mg, bawię głównie w dnd i mi się te pomysły podobają, są krótkie i ogólne, mogą być zajawka do rozbudowy. P.s. gratuluję spokoju i manier wobec nieco hejtujacych i pouczających komentarzy 😉 pozdrawiam!
Wróciłem tu po kilku miesiącach w poszukiwaniu inspiracji i byłem zdumiony niektórymi komentarzami. Mam za sobą prawie 10 lat mistrzowania i większość tych pomysłów bardzo mi się podoba, zahaczki jest dokładnie tyle, że pasuje do większości settingów i rozbudza moją wyobraźnię. Więc ode mnie masz duży kciuk w górę!
Tak trzymaj, uważam że to najbardziej merytoryczny erpegowy blog w Polsce 🙂