Żeby szybko zacząć sesję, potrzebny jest pomysł na konkretne wydarzenia. Potem wystarczy dodać do tego kilku przeciwników lub inne przeszkody, z którymi gracze rozprawią się dzięki umiejętnościom postaci. Pomysły znajdziesz niżej, reszta w twoich rękach! 😉

Większość zadań brzmi dość niewinnie, ale odrobina fantazji wystarczy, żeby dopasować je do przeróżnych settingów i gier.

k100
1Abby chce się udać na bal, ale nie ma zaproszenia. Trzeba dla niej wykonać kopię lub znaleźć kogoś, kto zabierze ją ze sobą.
2Pewien rybak chwycił wędką coś ciężkiego i nie chce ruszyć się z miejsca, póki tego nie wyciągnie. Siedzi na pomoście drugi dzień, ku zmartwieniu córek.
3Mag, który miał dziś wystąpić przed ważnym gościem, przypadkiem zmienił się w motylka. Trzeba go zastąpić. I złapać!
4Niedaleko spadł niewielki meteor… Ciekawe,co ma w środku.
5Lokalna grupa aktorów wystawia sztukę wyśmiewajacą świętości bohaterów!
6Barry szuka ładnego kamyka do bransoletki dla ukochanej.
7Kopiąc wychodek, bohaterowie znaleźli dziwną, starą skrzynkę…
8W trawie leży klucz z nietypowym zdobieniem. Co począć z kluczem, nie wiedząc co otwiera?
9Zbliża się ważne święto, ale Marry nie pozmywał jeszcze naczyń po poprzednim… Trzeba szybko coś wykombinować.
10Trzoda ucieka z pastwisk do lasu. Czy to sprawka druidów?
11Lisa potrzebuje pomocy, by wygrać konkurs piękności. Nagroda mocno pomoże jej rodzinie.
12Jerry został przyłapany na kradzieży leku dla swojego konia.
13Na rozdrożu jest magiczne gniazdo nieskończonych węży.
14Ktoś nocą wyniósł całą zawartość spiżarni w karczmie. Na pewno nie uciekł daleko…
15Na poboczu drogi kłócą się dwa skrzaty. Konkurują o magiczny kamyk zdobyty od włóczykija.
16Woda w studni zaczęła dziwnie pachnieć i przypomina gluty… Trzeba zejść na dół i sprawdzić, z jakiego powodu.
17Harry przegrał w kości swoją lutnię. Nie przestanie rzępolić na skrzypcach, dopóki nie dostanie nowej.
18W lesie są ślady walki. Pod drzewem leży torba z listami, które trzeba dostarczyć.
19Drzewo Marcelli usycha. Na pewno jest jakiś sposób, żeby uratować urodzajną jabłonkę.
20Szczur Tontona choruje. Ponieważ to zwierzę przepadające za towarzystwem, trzeba znaleźć mu kolegę.
21Spichlerz się pali!
22Niedaleko granicy lasu, gdzie płynie wartki strumień, driada wpadła w pułapkę myśliwych.
23W czasie burzy na miasteczko spadła ulewa żab. Teraz skaczą po kątach i wszystko przewracają. Niektóre są wyjątkowo duże i paskudne…
24Na bagnie ożyła sterta kamieni, która będzie atakować podróżnych, dopóki ktoś nie odgrodzi jej od drogi żywopłotem.
25Ktoś poprzestawiał drogowskazy, a bohaterowie przybyli nie do tego miejsca, którego się spodziewali.
26Dzieci bawiły się chowając broszę ciotuni. Nie pamiętają jednak, w którym dokładnie miejscu pod mchem schowano ją ostatnim razem.
27Mały niedźwiadek wpadł pomiędzy ciernie, a jego mama nie potrafi go wyciągnąć.
28Dwóch zbrojnych prowadzi znajomo wyglądającego więźnia.
29Pnącze przy drodze rozrosło się niespodziewanie i blokuje przejście dla wozu z cebulą.
30Uczeń kowala miał odebrać zamówienie z kopalni, ale nie wrócił. Co mu przeszkodziło?
31Szczury w piwnicy wyjadły cały ser, a teraz żądają więcej.
32Bandyci przejęli młyn i wyciągają od mieszkańców wsi dary, udając, że w młynie straszy.
33Chochlik usunął etykiety z eliksirów alchemika. Trzeba mu pomóc zidentyfikować mikstury. Eksperymentalnie.
34Gadający krzak malin nie lubi być obsikiwany przez wiewiórki. Czy da się jakoś rozwiązać jego problem?
35Na kramie jest latarnia z zamkniętym w środku duchem. Duch twierdzi, że ma istotną tajemnicę.
36Na niebie pojawiło się dziwne oko. Tej nocy każdy śnił o miejscu, w którym znajduje się magiczne źródełko.
37Strażnik nie pamięta, co zrobił ze swoim mieczem. Teraz potrzebuje pomocy, żeby go znaleźć, bo inaczej potrącą mu z żołdu.
38Niedaleko wsi rozbili obóz rycerze. Ktoś ukradł im siano kupione od wieśniaków, a jeden z chłopów chce im sprzedać nowe, ale zdecydowanie za drogo.
39Maya chciałaby dać prezent swojemu mężowi, ale musi opiekować się dziećmi. Potrzebuje pomocy ze znalezieniem czegoś odpowiedniego.
40W ciemności nocy słychać powtarzająca się zwrotkę piosenki. To bard cierpiący na brak inspiracji…
41Na środku drogi jest kot. Domaga się, by wydostać jego kocięta z nieczynnej studni w zapomnianych ruinach.
42Na targu jest stragan z obrazami. Jeden z portretów rodzinnych do złudzenia przypomina bohaterów.
43Patta potrzebuje grzybków do swojej popisowej zupy. Tylko nie trujących! Najlepsze rosną jednak w miejscu, gdzie roi się od os.
44Jeśli dziwny wędrowiec nie kłamał, ktoś w mieście ma w domu obraz z mapą skarbu na odwrocie.
45Na wyrzuconej przez wodę skale wyryto kilka punktów, które odwzorowują mapę nieba. Wskazują na konkretny kierunek, ale tam podobno nic nie ma…
46Pewien marynarz twierdzi, że przypłynął wpław z bezludnej wyspy, na której zostawił coś wartościowego.
47Przez rzekę płynie barka cyrkowa. Pod pokładem można zobaczyć różne dziwy… A ta klatka z potworem nie wygląda solidnie.
48Nelly dokonała odkrycia! Jeden z jagodowych krzaczków daje owoce o magicznych właściwościach, tylko który to był…?
49W lesie jest klapa prowadząca do zapomnianej dawno piwnicy. W środku słychać jakieś dźwięki…
50Ktoś porwał kurę Charlotty. Może to nie tylko plotki, że kurka znosi złote jajka?
51Ben kupił książkę, ale opowieści brakuje ostatniej strony. Trzeba znaleźć kogoś, kto zna zakończenie legendy.
52Biblioteka chce ściągnąć kilka ksiąg z najbliższego miasta.
53We wsi ogłoszono konkurs na najciekawsze leśne znalezisko. Janet chwali się rogiem jednorożca… Czy na pewno jest prawdziwy?
54Grupa zbrojnych oskarża nową żonę karczmarza o bycie wiedźmą. Kto ma rację?
55Livia znalazła w górach dziwną kapliczkę, wokół której krąży mnóstwo kolibrów. O co może chodzić?
56Ktoś musi prędko naprawić mostek linowy na drodze do kopalni.
57Kowal wyjechał na konkurs i nie ma komu podbić koni samego władcy, wracającego z polowania!
58Potrzebna jest pomoc pewnego pustelnika, ale nikt nie wie, gdzie się zaszył.
59Prosiaczkowi Jenny wyrosły skrzydełka i wleciał na wysokie drzewo, trzeba go ściągnąć zanim zrobi sobie krzywdę!
60Gren potrzebuje miodu. Trzeba znaleźć ul i wydobyć trochę bez denerwowania pszczółek.
61Tornado naciera na chatę Sary i Bena! Trzeba wszystko zabezpieczyć, zapędzić zwierzęta do obory i znaleźć małego Sama.
62Wilfred potrzebuje pomocy w sadzie. Jabłonki są ciężkie nie tylko od jabłek, ale i wielkich pająków!
63Travis zapłaci krocie za najpiękniejszy puchar w krainie. Będzie nagrodą w konkursie talentów.
64Wędrowiec ma na sprzedaż magiczne fasolki, w zamian chce krowę, kosz moreli, dżem truskawkowy i dobry przepis na słodkie bułeczki.
65Jezioro wypełnił magiczny kwas! Jelly utknął na wyspie, na samym środku…!
66Dzieciaki z okolicy przyjmują zakłady w zawodach w chodzeniu po linie.
67Gobliny zbudowały tamę na rzece, którą flisacy spławiają drewno. Trzeba się ich jakoś pozbyć.
68Kurczaki uciekły przez dziurę w ogrodzeniu! Trzeba je wyłapać, zanim zrobią to lisy!
69Przez okno wieży maga wyleciał jakiś dziwny przedmiot… Poszybował wysoko i zniknął w zaroślach, o tam! Pomagając magowi w znalezieniu go będzie okazja przekonać się, co to takiego…
70Detektyw potrzebuje pomocy w zebraniu pisemnych zeznań od kilku świadków. Sprawa dotyczy zniknięcia Flory i jej chatki.
71Dwa małe duszki potrzebują pomocy w odnalezieniu drogi do miejsca wiecznego spoczynku, bez tego nie zaznają spokoju.
72W ogródku Buni zalęgły się ogromne robaki. Trzeba je wyciągnąć – nie uszkadzając grządek – i wynieść gdzieś daleko.
73Przerośnięte kuny napadły na drwali. Trzeba im pomóc, zanieść bandaże i nosze dla rannych, a kuny przepędzić.
74Penny chce nałapać świetlików. Po zmierzchu ruszy założyć nad bajorkiem kilka pułapek i chętnie przyjmie pomoc.
75Ktoś porozwieszał po okolicy złowrogie symbole. Trzeba je wszystkie znaleźć i usunąć, a potem zbadać, co to takiego…
76Mallic jest chory. Ktoś musi go zastąpić – zanurkować w jeziorku, wypełnić klatki zanętą na kraby i poczekać, aż coś się złapie.
77Ogromna pajęczyna była zupełnie niewidoczna! Jak się z niej teraz wydostać…?
78Ettin jest smutny. Ktoś musi go pocieszyć, inaczej nie wstanie i dalej będzie tamować strumyk. A bez strumyka uschnie ogród Convalii.
79Zagniewane centaury porwały kilku wieśniaków. Trzeba niepostrzeżenie uwolnić ich z klatek i uciec, zanim porywacze się zorientują.
80Za pagórkiem zakwitł kwiat wydzielający toksyczne opary. Co z nim począć?
81W miejscu krowich wyścigów zaczęły polować wilki. Glenn może zmienić bohaterów w watahę, dzięki czemu zbadają sprawę.
82Burg wpadł w okropny szał. Ktoś musi go pokonać, żeby berserker mógł się uspokoić.
83W kopalni dokopano się do czegoś dziwnego… Czy to kości starożytnego smoka? Może w okolicy jest też jego skarb? Ktoś musi zbadać zapomniane jaskinie.
84Płacząca wierzba nie przestanie zawodzić, dopóki ktoś nie przepędzi z okolicy
85Mieszkańcy małej wsi potrzebują przeszkolenia z walki, żeby mogli bronić się przed bandytami.
86Karawana z tkaninami potrzebuje ochrony w drodze do najbliższego miasta. Podobno na trakcie gęsto jest od goblinów na krokodylach.
87Nimfa prosi o pomoc w zniszczeniu sideł, inaczej zwierzęta na zawsze odejdą z tego lasu.
88Dwie zwaśnione rodziny w jednej gospodzie to przepis na kłopoty. Jeśli nie uda się ich pogodzić, trzeba chociaż zapobiec ciągłym bójkom i szarpaniu włosów.
89Ptak ukradł perłę z pierścionka Janet. Zabrał ją pewnie do gniazda, na zboczu jednej z gór.
90Ktoś wypuścił kilka robotów, które podszywają się pod mieszkańców okolicy. Wprawne oko wyłapie różnicę, ale trzeba je odnaleźć, zanim narobią kłopotów.
91Jeśli ktoś wykradnie broń i plany bandytów z obozu nieopodal, być może zostawią karawany w spokoju.
92Ktoś musi zanieść jedzenie straży granicznej, zebrać towary z wsi na trakcie i przynieść je z powrotem, do kupców.
93Kto się odważy użyć artefaktu z dawnych czasów, żeby przepędzić duchy z cmentarza?
94Ktoś musi pozbierać odpowiednie elementy i zbudować trzy strachy na wróble. Przerośnięte wróble wyjadające kukurydzę i arbuzy!
95Kto by pomyślał, śnieg! Śnieg! To oznacza bitwę na śnieżki!
96Piraci zawitali do pobliskiego fortu, gdzie przejęli gospodę i kolejny dzień biesiadują. Ktoś musi zwędzić im drewniane nogi i haki, kiedy będą spali. Trzeba uważać na małpki i papugi piratów! Może opuszczą okolicę, w zamian za swoje kończyny.
97Po wichurze trzeba naprawić kilka punktów w mieście, ale nikomu nie chce się pracować… Ktoś musi zmotywować obiboków do działania!
98Leon stworzył kilka sztuk eksperymentalnej broni. Potrzebuje pomocy przy testach. Na manekinach, oczywiście.
99Mina zgubiła pierścionek zaręczynowy. Rano, przy studni? Popołudniu, podczas prania? Czy przed zmierzchaniem, kiedy zbierała chrust?
100Kretoludzie ukradli sprzęt górniczy, który trzeba prędko odzyskać. Bez niego prace stoją, a ta kraina stoi żelazem!

Jakie zadanie dla pierwszopoziomowych postaci wspominasz najlepiej? Daj znać, czy przydadzą się pomysły z tabelki – jak zwykle, jestem niezmiernie ciekawa! 🙂

  1. mediculum

    nie to że dyskryminacja, ale nie znam męskiego mistrza gry z pomysłami z cyklu:
    9 Zbliża się ważne święto, ale Marry nie pozmywał jeszcze naczyń po poprzednim… Trzeba szybko coś wykombinować.
    12 Jerry został przyłapany na kradzieży leku dla swojego konia.
    20 Szczur Tontona choruje. Ponieważ to zwierzę przepadające za towarzystwem, trzeba znaleźć mu kolegę. (ospa party!)
    68 Kurczaki uciekły przez dziurę w ogrodzeniu! Trzeba je wyłapać, zanim zrobią to lisy!
    78 Ettin jest smutny. Ktoś musi go pocieszyć, inaczej nie wstanie i dalej będzie tamować strumyk. A bez strumyka uschnie ogród Convalii. (nie jestem jakoś szczególnie z tego dumny, ale pamiętam odcinek pokemonów gdzie snorlax odwalił taką akcję)
    92 Ktoś musi zanieść jedzenie straży granicznej, zebrać towary z wsi na trakcie i przynieść je z powrotem, do kupców. (zbierz 10 rzep i oddaj je farmerowi)
    99 Mina zgubiła pierścionek zaręczynowy. Rano, przy studni? Popołudniu, podczas prania? Czy przed zmierzchaniem, kiedy zbierała chrust? (czy w nocy w stodole z jurnym Jurandem?)

    także ten, miłych gier dzieciaczki ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

  2. Melartis

    Tak szczerze to 100% moich graczy by olało takie “przygody” ani to ciekawe ani fajne a najlepszy jest ettin którego można ustrzelić z balisty truchło sprzedać xD i ogródek nawodnić albo co lepsze założyć biznes i sprzedawać wodę mieszkańcom xD Gram w gry rpg od prawie 20lat i nigdy nie widziałem czegoś tak słabego aż mi sie wierzyć nie chce te “pomysły” to się nadaj najwyżej do podrzędnej gry crpg i widać ze z niej były wyciągane te cuda. Wybacz ale poczytaj sobie jakiś poradnik może albo posłuchaj prelekcji o tworzeniu przygód.

  3. Melartis

    Nadal nie zmienia to kwestii tego że są to tak zwane fetch questy żywcem wyciągnięte z gothica, wowa albo innego crpg które są zwyczajnie mało kreatywne i średnio ciekawe. Prosty quest dla dzieci który mi przychodzi w tej chwili do głowy to ginące słodycze ze sklepu tuż obok sklepu z zabawkami które ożywają w nocy wyjadają wszystko.

    1. Pandora

      Jak mówiłam, wszystko zależy od tego, jak się wykorzystuje inspirację. 🙂 Grając z dziećmi trzeba się zdać na ich kreatywne rozwiązania, a one nawet prostego questa idź-i-wróć potrafią zmienić w epicką komedię. 😀

      Rozumiem, że Tobie się nie podobają. Może inne tabelki bardziej przypadną Ci do gustu. 🙂

  4. Melartis

    W skrócie tworzenie przygód metodą frankensteina polega na stworzeniu “potwora” z który gracze będą musieli się zmierzyć może być to rzeczywiście potwór ale też wydarzenie, jakaś postać na przykład klęska żywiołowa. A tworzenie oparte o miejsce polega na stworzeniu ciekawego miejsca które chcesz pokazać graczom na przykład ultra nowoczesna sieć metra i na bazie tego miejsca tworzysz przygodę, nawet można się pokusić o wpuszczenie graczy w takie miejsce i niech sami wymyślą zajęcie dla siebie i mistrza chociaż to już jest trochę wyższa szkoła jazdy w graniu.

  5. Cormac z Phentu

    Witam 🙂 również jestem dość długo mg, bawię głównie w dnd i mi się te pomysły podobają, są krótkie i ogólne, mogą być zajawka do rozbudowy. P.s. gratuluję spokoju i manier wobec nieco hejtujacych i pouczających komentarzy 😉 pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *