Zasady gry w kalmara z szóstej rozgrywki Squid Game – mapa do RPG

Zasady gry w kalmara z szóstej rozgrywki Squid Game – mapa do RPG

Po obejrzeniu Squid Game od razu zapragnęłam zrobić plansze do RPG na bazie miejsc z kilku odcinków. Na pierwszy ogień – gra w kalmara z szóstej, finałowej gry.

Jeżeli obawiasz się spoilerów, nawet takich mikro, to lepiej przeczytaj posta dopiero po obejrzeniu serialu! 🙂

Gra w kalmara

Zasady kalmara są dość złożone i ciekawe. Moim zdaniem nadają się na bazę rozgrywek dla bohaterów graczy. Podstawową rozgrywkę można urozmaicić dodatkowymi utrudnieniami – pułapkami, czarami, ciekawym przeciwnikiem itd.

Boisko do gry w kalmara

Zasady gry w kalmara

Postaram się wytłumaczyć najlepiej jak umiem, ale w razie czego posiłkuj się lepszymi poradnikami z sieci. 😉

Przed rozpoczęciem

  1. Gracze dzielą się na dwie drużyny.
  2. W dowolny sposób – np. rzutem monetą – należy wyłonić drużynę atakującą i broniącą (dalej Atak i Obrona).

Rozpoczęcie i przebieg gry

  1. Atak zaczyna w miejscu Start Ataku, a Obrona na żółtym polu: Teren Obrony, nazywanym ciałem kalmara. Wszystko poza ciałem kalmara uznawane jest za teren atakujących. Obrona nie może tam wchodzić.
  2. Atak może poruszać się tylko skacząc na jednej nodze i w ten sposób przejść bezpośrednio ze Startu Ataku do Bramy Ataku. Może jednak wejść na most obiema nogami, a po jego przejściu nie musi znowu skakać na jednej (1 -> 2 -> 3).
  3. Celem Ataku jest przedostanie się ze Startu Ataku do Bramy Ataku, a stamtąd do tego fioletowego kawałka kalmara (4). Celem Obrony jest powstrzymanie Ataku.
  4. Gracz odpada zawsze, gdy:
    • stanie na linii
    • użyje dwóch nóg zanim pozwolą mu na to zasady gry
    • zostanie wepchnięty z terytorium gry, na którym aktualnie może przebywać

Kiedy wygrywa Atak

Co najmniej jeden gracz przebędzie całą trasę i dobiegnie do fioletowego pola krzycząc “kalmar!”.

Kiedy wygrywa Obrona

Obrona wygra tylko wtedy, gdy z gry odpadną wszyscy gracze Ataku.

Pobierz darmową mapkę do RPG

Pliki mają ok. 1,3 MB i mają rozdzielczość dopasowaną do VTT, tj. 140 px na każdy kwadrat (40 x40).

11 Comments

    1. Mateusz

      Nie może nastac remis jezeli zostanie jeden gracz z atakujacych i jeden z obroncow to jezeli obronca wypchnie atakujacego po za pole kalamra to wygra obronca a jezeli atakujacy dojdzie na glowe kalmara to w tedy
      atakujacy wygra. Mam nadzieje ze pomoglem😊

  1. Michał

    1. Jakie sa wymiary planszy do gry w kalmara?
    2. Ilu jest zawodnikow atakujących i ilu broniących?
    3. Jesli most daje tylko możliwość używania dwóch nog to jak mowia przepisy o grze w obronie. Na zdrowy rozum wystarczyloby obrońcom tylko tam stanąć i wylapac wszystkich.
    4. Moze diabel tkwi w szegolach-moze most jest bardzo szeroki i nie moze wejsc na niego obrońca?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *