Po obejrzeniu Squid Game od razu zapragnęłam zrobić plansze do RPG na bazie miejsc z kilku odcinków. Na pierwszy ogień – gra w kalmara z szóstej, finałowej gry.
Jeżeli obawiasz się spoilerów, nawet takich mikro, to lepiej przeczytaj posta dopiero po obejrzeniu serialu! 🙂
Gra w kalmara
Zasady kalmara są dość złożone i ciekawe. Moim zdaniem nadają się na bazę rozgrywek dla bohaterów graczy. Podstawową rozgrywkę można urozmaicić dodatkowymi utrudnieniami – pułapkami, czarami, ciekawym przeciwnikiem itd.
Boisko do gry w kalmara
Zasady gry w kalmara
Postaram się wytłumaczyć najlepiej jak umiem, ale w razie czego posiłkuj się lepszymi poradnikami z sieci. 😉
Przed rozpoczęciem
- Gracze dzielą się na dwie drużyny.
- W dowolny sposób – np. rzutem monetą – należy wyłonić drużynę atakującą i broniącą (dalej Atak i Obrona).
Rozpoczęcie i przebieg gry
- Atak zaczyna w miejscu Start Ataku, a Obrona na żółtym polu: Teren Obrony, nazywanym ciałem kalmara. Wszystko poza ciałem kalmara uznawane jest za teren atakujących. Obrona nie może tam wchodzić.
- Atak może poruszać się tylko skacząc na jednej nodze i w ten sposób przejść bezpośrednio ze Startu Ataku do Bramy Ataku. Może jednak wejść na most obiema nogami, a po jego przejściu nie musi znowu skakać na jednej (1 -> 2 -> 3).
- Celem Ataku jest przedostanie się ze Startu Ataku do Bramy Ataku, a stamtąd do tego fioletowego kawałka kalmara (4). Celem Obrony jest powstrzymanie Ataku.
- Gracz odpada zawsze, gdy:
- stanie na linii
- użyje dwóch nóg zanim pozwolą mu na to zasady gry
- zostanie wepchnięty z terytorium gry, na którym aktualnie może przebywać
Kiedy wygrywa Atak
Co najmniej jeden gracz przebędzie całą trasę i dobiegnie do fioletowego pola krzycząc “kalmar!”.
Kiedy wygrywa Obrona
Obrona wygra tylko wtedy, gdy z gry odpadną wszyscy gracze Ataku.
Pobierz darmową mapkę do RPG
Pliki mają ok. 1,3 MB i mają rozdzielczość dopasowaną do VTT, tj. 140 px na każdy kwadrat (40 x40).
Czy obrona może przeszkodzić atakującemu przejście przez most?
Jak najbardziej. 😀
Tak może
oczywiście
oczywiście
a czy da się…………..zremisować czyli w walce zostaje ostatni zawodnik obrony i ostatni zawodnik ataku,w wyniku potyczki oboje wypadają poza pole gry?
Nie może nastac remis jezeli zostanie jeden gracz z atakujacych i jeden z obroncow to jezeli obronca wypchnie atakujacego po za pole kalamra to wygra obronca a jezeli atakujacy dojdzie na glowe kalmara to w tedy
atakujacy wygra. Mam nadzieje ze pomoglem😊
@pelotek666555, nie, zawsze musi być wygramy. W tej grze nie ma remisów
1. Jakie sa wymiary planszy do gry w kalmara?
2. Ilu jest zawodnikow atakujących i ilu broniących?
3. Jesli most daje tylko możliwość używania dwóch nog to jak mowia przepisy o grze w obronie. Na zdrowy rozum wystarczyloby obrońcom tylko tam stanąć i wylapac wszystkich.
4. Moze diabel tkwi w szegolach-moze most jest bardzo szeroki i nie moze wejsc na niego obrońca?
jhetghivbnkhgf;mdlb, mbngkmbtfpohlpky6ojnghk,;lnb
Jestem niezmiernie szczęśliwa, że koty również czytają mojego bloga! 😉