Na koniec podróży, urodziny postaci lub biesiadę wieńczącą wspaniałe sukcesy, polecam wspaniały wyrób sztuk magicznych – Cuksatę. To zabawka, która atakuje cukierkami.
Cuksata
Ulubiona zabawka poszukiwaczy przygód
Zabawki Jenis Laquillan powstają w niewielkiej pracowni. Najbardziej znaną jest Cuksata, którą od przeszło dekady zamawiają poszukiwacze przygód, przy rozmaitych okazjach, jak urodziny, wesela lub zwykłe biesiady.
Laquillan miała sposobność wprowadzać przeróżne modyfikacje do swojego projektu, ponieważ fantazja jej klientów nigdy nie znała granic. Co drużyna, to inna wersja Cuksaty opuszczała warsztat czarodziejki. We współpracy z rodzinną cukiernią Łakocie U. Śmiech i Córki stworzyła ulubioną zabawę żądnych przygód bohaterów.
Cuksata – statystyki do D&D 5e
Cuksata
Średni konstrukt, charakter nieokreślony
Klasa Pancerza: 13 (naturalny pancerz)
Punkty Wytrzymałości: 180 (19k10 + 76)
Szybkość: nie może się poruszać
Odporność na obrażenia: kłute
Podatność na obrażenia: cięte, od ognia
Niepodatność na obrażenia: od trucizny, psychiczne
Niepodatność na stany: ogłuszenie, oślepienie, powalenie, przerażenie, zatrucie, zauroczenie
Zmysły: ślepowidzenie 6 metrów, pasywna percepcja 5
Języki: –
Stopień trudności: 4 (1100 XP)
Lewitacja. Cuksata jest pod stałym wpływem czaru lewitacja.
Szok Cukrowy. Kiedy jej Punkty Wytrzymałości spadają poniżej zera, Cuksata wybucha i rozrzuca wokół 4d4 cukierków.
SIŁ | ZRE | KON | INT | MDR | CHA |
---|---|---|---|---|---|
6 (-2) | 13 (+1) | 18 (+4) | 1 (-5) | 1 (-5) | 17 (+3) |
Akcje |
---|
Plucie cuksami. Cuksata wykonuje trzy ataki cukierkiem. Każdy atak może sięgać innego celu. Atak dystansowy bronią: +3 do trafienia, zasięg 4/16 metrów, jeden cel. Trafienie: 2 (1k4) obrażeń obuchowych. Ochota na słodkie Cuksata wykonuje atak cukierkiem. Atak dystansowy bronią: +3 do trafienia, zasięg 4/16 metrów, jeden cel. Trafienie: 2 (1k4) obrażeń obuchowych i cel musi wykonać rzut obronny na Mądrość o ST 12. W przypadku niepowodzenia musi zjeść cukierka, którym właśnie oberwał. |
Cukierki
Cuksata wypełniona jest cukierkami, którymi strzela w swoich “przeciwników”.
Każdy cukierek zapakowany jest w rozpoznawalny w całej krainie papierek z symbolem Łakocie U. Śmiech i Córki. Wyroby te cieszą się szczególną uwagą na jarmarkach, choć można je dostać w każdym magicznym sklepie na co dzień. Można je znaleźć w kieszeniach urwisów, dowcipnisiów i – nie wiedzieć czemu – niziołków. W niektórych miejscach mawia się, że otrzymanie w prezencie cukierka od Łakocie U. Śmiech i Córki równoznaczne jest z wyrazem sympatii.
Tabela 1: Cukierki
2k8 | Cukierek |
---|---|
2 | Czekoladka “Zwierzunka”, po zjedzeniu której postać wydaje zwierzęce odgłosy przez trzy tury. Sprawdź Tabelę 2: Odgłosy zwierzęcia. |
3 | Cukierek cytrynowy “Cyrkusek”, od którego na pięć tur nos puchnie i robi się czerwony, a postać nie czuje żadnych zapachów. |
4 | Landrynka musująca “Parówinka”, po których postać przez jedną turę puszcza parę z uszu, a potem przez godzinę testy Percepcji oparte o słuch wykonuje z ułatwieniem. |
5 | Ptasie Mleczko, po zjedzeniu którego postać lewituje przez minutę. |
6 | Karmelek ze strzelającą posypką, który pozwala widzieć magię przez jedną turę. |
7 | Kamyk orzechowy, po którym postać czuje się najedzona przez dobę. |
8 | Landrynka o zapachu lasu, która smakuje miodem i jagodami. Dopóki się nie rozpuści, ssąca ją postać może rozmawiać z leśnymi zwierzętami i fey. Trwa to minutę. |
9 | Żelka cytrynowa, po zjedzeniu której postać rozumie wszystkie języki przez minutę. |
10 | Żelka malinowa, po zjedzeniu której postać nie otrzymuje obrażeń od ognia przez minutę. |
11 | Żelka o smaku ryby, po zjedzeniu której postać może oddychać pod wodą przez minutę. |
12 | Żelka jabłkowa, po zjedzeniu której postać widzi w ciemnościach przez minutę. |
13 | Pastylka cytrynowa, która wykrzywia twarz w zabawną minę. |
14 | Żelka bez smaku, po której nie chce się pić przez dobę. |
15 | Pikantna pralinka, po zjedzeniu której postać może zionąć maleńkim ogniem, takim jak zapalniczka. |
16 | Landrynka “Śmianko”, która powoduje niekontrolowane chichotanie przez jedną turę, a śmiejąca się postać jest obezwładniona. |
Tabela 2: Odgłosy zwierzęcia
1k8 | Zwierzę |
---|---|
1 | słoń |
2 | lew |
3 | małpa |
4 | krowa |
5 | świnia |
6 | kura |
7 | koza |
8 | owca |
Mapa na sesję
Cuksata może pojawić się w różnych miejscach. W gospodzie, na festynie lub w prywatnej twierdzy.
Mam jednak propozycję – oto miejsce postoju poszukiwaczy przygód, gdzie kilku podróżnym wypadło świętować urodziny towarzysza.
Miejsce to znajduje się przy trakcie. Jest tam tablica ogłoszeń, za nią miejsce na ognisko, a przede wszystkim – stare drzewo, na którym łatwo zawiesić Cuksatę. Ta, choć lewituje, musi być uwiązana – w innym wypadku nie działa.