Organizacje. Ciężko wyobrazić sobie kampanię, w której nie pojawiłaby się choć jedna gildia, sekta, kult, kompania, cech, zakon… Dzięki organizacjom, bohaterowie graczy realizują swoje cele – te wynikające z kampanii lub osobiste. Bywają fundamentem scenariusza RPG, występując w roli głównego przeciwnika lub mocodawcy. Konkurowanie z nimi nie jest łatwe, a dołączenie poprzedza zwykle łańcuch questów.
Przed tobą kilka pomysłów na organizacje, które pasują do większości światów fantasy. Uzupełniają się, ale mogą istnieć samodzielnie. Pod każdym opisem znajdziesz też plik do pobrania – chorągiew organizacji bez tła, dzięki czemu możesz ją wkleić na dowolną grafikę.
Poławiacze Skarbów
Poławiacze Skarbów mają swoje siedziby w portach niewielkich miast. Ich progi otwarte są dla kupców, którzy zwykle przybywają z daleka. Informacje chodzą tu za podobne sumki, co artefakty wydobyte z morskich głębin. Z rzadka, w te gorsze lata, dają się zatrudnić poszukiwaczom przygód. Pomagają w podwodnych przeprawach, udostępniają wiedzę i rzucają zaklęcia.
Członkowie
W szeregi Poławiaczy wstępują magowie, którzy potrafią podróżować pod wodą, lub umożliwić tę podróż innym. Drugą, niemniej liczną grupą są spece od poszukiwań. To oni zbierają informacje o tym, gdzie rozbiły się statki i zatonęły miasta. No i handlarze. Bez nich interes nie mógłby się kręcić. A ponieważ dbają o to, by skarbiec regularnie się zapełniał, część środków przeznacza się na wyszkoloną ochronę.
Cisza z lochów
Kiedy potężni władcy budują rozległe podziemia, sale tortur, labirynty i skarbce, do działania wkracza Cisza z lochów. Organizacja ta specjalizuje się w zasiedlaniu lochów potworami, ale nie tylko. To także budowniczowie pułapek i twórcy zmyślnych zagadek. Choć nie są znani wśród pospólstwa, krążą o nich legendy. Podobno zabijają swoich, by nie zdradzili sekretów zleceniodawcy.
Członkowie
W szeregach Ciszy, poza zwykłymi (często nieumarłymi) robotnikami, są fałszerze, fachowcy od pułapek i magowie zaklinający przedmioty. Często poszukują też speców do przedziwnych robót, łowców i tropicieli, a także testerów pułapek. W przypadku tych ostatnich, zapłatę zazwyczaj otrzymuje rodzina.
Mgłosielcy
Mgły płyną po łąkach i polanach, kiedy z ukrycia wychodzą Mgłosielcy. Ich cel nie jest jasny. Podążają tropem poszukiwanych, a kiedy dopadną, wieszają ich na pobliskich drzewach. Co dzieje się później, owiane jest tajemnicą. Po wisielcach zostają jednak tylko głowy ze zwisającymi, niczym groteskowy ogon, kręgosłupami.
Członkowie
Niewiele o nich wiadomo, ale na pewno są to doskonali łowcy, wprawieni w tropieniu, jak i w zacieraniu śladów. To też wyjątkowo skuteczni zabójcy. Nie można ich jednak wynająć. Sami wybierają sobie listy gończe, za którymi podążą.
Plotki
Bezgłowe ciała kupił na czarnym rynku pewien medyk. Zdaniem niektórych, domorosły nekromanta. Podobno trupy miały na skórze dziwne symbole, ale nie zapisano tego w żadnych aktach. Czy ciała pochodziły od Mgłosielców? Wielu w to wątpi. Przecież to kanibale, oni zjadają martwych.
Mistrzowie Zabezpieczarów
W dobie złodziei prześcigających się w kradzieżach, by sukcesami okupić tytuł Złodziejskiego Króla, posiadacze dzieł sztuki i innych kosztowności potrzebują Mistrza Zabezpieczarów. Przedstawiciele tej gildii tworzą zabezpieczenia – te tradycyjne i magiczne.
Członkowie
Rzemieślnicy wszelacy i magowie, często w jednej osobie. To duża organizacja, często poszukująca specjalistów do poszczególnych zleceń.
Usługi
Mistrzowie Zabezpieczarów tworzą zamki, pancerne drzwi, systemy łamigłówek i skarbce. Pomogą ukryć przedmiot lub osobę przed próbami magicznego lokalizowania. W potężnych zbiorach organizacji znajdują się też liczne magiczne przedmioty, które za opłatą można kupić lub wynająć.
Solni Sieciarze
Solni Sieciarze opisują morską faunę i florę, badają zastosowania komponentów pochodzących z wód, czasem prowadzą eksperymenty. Są w posiadaniu niewielkiej floty, która dostarcza ryby i inne owoce morza do pobliskich portów, a z nimi specjalne przesyłki do cyrków, magów i bogaczy o dziwnych kaprysach.
Członkowie
Doskonali nurkowie specjalizują się w łapaniu morskich stworzeń. Towarzyszą im zbieracze, pobierający próbki minerałów i roślin, które następnie badane są przez magicznych biologów.
Plotki
Niektórzy podejrzewają, że Solni Sieciarze tworzą nowe gatunki potworów. Z tego powodu, choć nie ma na to żadnych dowodów, mają wielu przeciwników.
Organizacje te mogą istnieć w jednym świecie i doskonale się uzupełniać. Możesz też wykorzystać wybrane. Która podoba ci się najbardziej?