Czasami pozornie nieistotne decyzje zmieniają wszystko. Dylemat może odbić się czkawką w mało oczekiwanym momencie. Może też przechylić szalę na korzyść bohaterów. A wszystko zaczyna się od nieoczywistego wyboru…

Pomysł na spotkanie do D&D 5e

Pomysł ten sprawdzi się też w innych grach i innych settingach niż Faerun, z którego ja korzystałam. Na pewno poradzisz sobie z dopasowaniem szczegółów! 🙂 Jest też bardzo prosty, trzeba tylko pamiętać o kilku rzeczach, a resztę możesz zaimprowizować.

Może to być tylko losowy encounter, ale też preludium większej przygody…

O co chodzi?

Na równinie, łące, na środku pustkowia, przy granicy lasu, nieopodal ruin starych gospodarstw, nad brzegiem starego koryta rzeki, która wyschła lub zmieniła bieg… Nie ma znaczenia, gdzie umieścisz to znalezisko, ale zdecydowanie bardziej pasuje do powierzchni świata niż do podziemi (co nie znaczy, że nie da się go do podziemi dopasować).

Gdzieś tam jest sobie studnia. Wygląda na starą, ale ktoś niedawno wymienił w niej sznur i zawiesił na nim nowe wiadro. Może być pilnowana przez kultystę (którego historię znajdziesz dalej), otoczona przez dzikie zwierzęta lub innego przeciwnika. Jeśli tak zdecydujesz, mam dla ciebie mapkę:

W wiadrze – które oczywiście trzeba najpierw wyciągnąć – jest solidna sakwa wielkości arbuza, a do sakwy przywiązana jest wróżka.

– Uwolnij mnie! Natychmiast! Boooo… Bo zmienię cię w rzepę! I zjem!

Rozmowa z wróżką może wymagać znajomości języka baśniowych istot lub magii rozumienia języków. Mając tę odrobinę szczęścia, można poznać prawdziwą historię znaleziska.

Co jest w sakwie?

Złoto

Całkiem spora sumka, u mnie to ok. 150 sztuk złota, ale głównie w miedziakach i srebrze.

Przedmioty

Mikstura niewidzialności i zestaw do charakteryzacji.

List

List napisany jest starannie, ładnym pismem. Po jego wyglądzie trudno jednak ocenić, czy powstał kilka dni czy kilka miesięcy temu. Nie ma daty.

Najdroższa Cat,
Tęsknię za Tobą i wyczekuję dnia, kiedy znów się spotkamy. Weź to złoto i udaj się na południe, aż do Proskur. Tam pytaj o Dorę, zaopiekuję się Tobą do czasu, kiedy uwolnię się od tego gnojka.
Kocham Cię,
Sibarel

Proskur, o którym wspomina Sibarel, znajduje się na południe od Cormyru, gdzie umieściłam swoją przygodę.

Bohaterowie niezależni

Mogą być, kim zechcesz. Mogę odegrać jakąś rolę w twojej kampanii, ale jeśli potrzebujesz pomysłu na już, nie zostawię cię z niczym. Oto moja propozycja:

Sibarel

Będąc młokosem, Sibarel dołączył do kultu Talosa, którym dowodzi zły i przebiegły Tachedel. Ten miał ostatnio pod górkę, przez co nie zauważył, że jeden z podległych mu kultystów wymyka się nocą z obecnej kryjówki.

Sibarel stracił wiarę w cele kultu, dlatego – jeśli drużyna zyska jego zaufanie – zdradzi informacje o działalności kultystów. O przejęciu ruin starego opactwa, przywoływaniu ogromnej burzy, która miałaby zniszczyć całą okolicę, o porwaniach, składanych ofiarach… A przede wszystkim o tym, jak pokonać Tachedela. Ten ukrywa się w jakiejś piwnicy, nieopodal, a w ruinach opactwa zjawia się tylko pod postacią iluzorycznej projekcji.

Tachedel

Iluzjonista, który zrobił szybką karierę wśród wyznawców Talosa, choć nie cieszy się wielką sympatią swojego patrona (to przez fałszywe burze, jakimi zwykł robić wrażenie Tachedel).

Kryje się w piwnicy jednego z opuszczonych domostw, gdzieś w okolicy. Zrobi wszystko, by uniknąć konfrontacji. Z ukrycia steruje swoimi kultystami.

Przygotowałam jego skróconą kartę postaci. Ważne zaklęcie to Projekcja obrazu – do jej rzucenia potrzebnym komponentem jest miniaturowa wersja siebie. Może się zdarzyć, że jakimś sposobem gracze trafią do piwnicy Tachedela. Niezależnie, do czego tam dojdzie, daj im szansę znaleźć kufer miniaturowych Tachedeli. 😉

Zaplanuj sobie z wyprzedzeniem kilka taktyk dla Tachedela, jego iluzje mogą być spektaklem dziwności lub złudzeniem zupełnie innych zdarzeń. To od niego zależy trudność całego wyzwania. Ja proponuję wykorzystanie starego domostwa (odpowiednie mapy znajdują się na dysku dla moich Patronów). Efekty czaru Ochronne glify na pewno zbudują ciekawą atmosferę, a Zaplanowane iluzje pozwolą ci popuścić wodze fantazji.

Dora

To babcia Sibarela. Jeśli drużyna zdecyduje się ją odnaleźć i oddać jej złoto, zaproponuje jego połowę w zamian za sprowadzenie wnuka całego i żywego.

Wróżka

Jeśli gracze ją uratują i zdołają z nią porozmawiać, przedstawi się jako Dellida. Nie zaproponuje tego sama z siebie, ale za namową może zaprowadzić bohaterów do jakiegoś ukrytego skarbu, w ramach nagrody.

Jeśli gracze nie będą domagać się wynagrodzenia, Dellida powinna wrócić później, pomóc w walce lub odnaleźć właściwą drogę.

Cat

Łowczyni z lokalnej milicji. Patroluje stare, opuszczone gospodarstwa w okolicy. Często zagnieżdżają się w nich gobliny, które później atakują podróżnych na pobliskim trakcie.

Sibarel zakochał się w niej, lecz nie jest to odwzajemniona miłość. Cat traktuje kultystę przyjaźnie, ale trochę ją niepokoi desperacja, z jaką ten pragnie zdobyć jej serce i wyjechać z nią gdzieś daleko.

Nie będzie chciała przyjąć złota Sibarela, ale zasugeruje, że lepiej mu je oddać.

Inne wyzwania

W trakcie podróży, na drodze bohaterów mogą stanąć kultyści, gobliny i inni mieszkańcy regionu, który wybierzesz. Możesz rozbudować kult Talosa lub zmienić go w coś innego. Przyda się też kilka wyzwań na trasie. U mnie była to akurat podróż przez złowieszczą burzę, która zmniejszyła widoczność i utrudniła wiele testów, a także goblińskie pułapki.

Może się zdarzyć, że gracze po prostu wezmą złoto i ruszą dalej. Mogą wtedy natrafić na opuszczony dom z kryjówką Tachedela lub spotkać Cat. Jakkolwiek potoczy się historia, mam nadzieję, że będziecie się dobrze bawić! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *