Nieumarli to wdzięczny temat, jeśli pamięta się o tym, jaką rolę odgrywa dla nich świat żywych istot. Znajdziesz tu kilka pomysłów na takie przygody, a także tabele do losowania znajdziek i… Wiersz miłosny. 😉

Za bazę posłużył mi Faerun, ale wszystkie inspiracje łatwo dopasujesz do innych settingów.

Młodociany nekromanta

W okolicy zaczęły pojawiać się agresywne myszy, koty, psy, wiewiórki, kuny i inne małe zwierzęta. Jeśli im się przyjrzeć, wyglądają bardziej niż niepokojąco… To młody, początkujący nekromanta stanowi źródło problemu, ożywiając co popadnie. Kryjówkę ma w odosobnionym miejscu i wciąż znajduje się poza kręgiem podejrzeń. To dlatego, że w okolicy mieszka zielarz, którego wzięto za czarnoksiężnika i posadzono w loszku.

Młody nekromanta wycofał się, rozumiejąc wagę sytuacji. Teraz będzie ostrożniejszy, ale nie bezbłędny. To w końcu dzieciak.

Możesz wprowadzić graczy w ten wątek w chwili, gdy młody nekromanta zdecyduje pierwszy raz ożywić coś większego. Gracze będą mogli mu pomóc lub przeszkodzić, a przy tym uratować niewinnego zielarza lub przypieczętować jego nieszczęście.

Miniaturowe katakumby

Wyobraź sobie katakumby – korytarze, krypty, sarkofagi, ławeczki dla żałobników… I wszystko jest mniejsze o połowę, bo grobowiec należy do jakiejś niskiej rasy, np. niziołków lub gnomów.

Szkieletorki i mini-zombie mogą okazać się ciekawym zagrożeniem w lochu, który dla średnich i dużych postaci w całości stanowi trudny teren, przez który trzeba się przeciskać.

Możesz w tym celu wykorzystać mapę z artykułu o przygodzie w katakumbach:

Jedzący z wilkami

Gdy bohaterowie odnajdują w końcu dobre miejsce na obóz – podupadłą chatę bez okien – okazuje się, że grasuje tam kilka wychudzonych wilków. Niedawno pożywiły się mieszkańcami chaty. Wciąż głodne zwierzęta zaatakują od razu.

W chacie, przy jednym z trupów, leży konająca wadera z młodymi. Pozwól graczom zdecydować, co z nimi począć. Kiedy będą się zastanawiać, chatę okrążą ghoule. Im więcej, tym weselej.

Tropy, wilcza sierść na ciałach nieumarłych i inne poszlaki mogą podpowiedzieć graczom, że ghoule od dawna podróżowały za wilkami, dojadając po nich resztki.

Mogą też być jakimś lokalnym problemem, na które bohaterowie dostaną zlecenie.

Zakłócone przygotowania

Wiadomo, że każdy licz słynie przede wszystkim ze swojego rozbuchanego ego. Wielkie wydarzenie w rozległych lochach należących do takiego władcy nieumarłych muszą poprzedzać długie i żmudne przygotowania. Powiedzmy, że licz obchodzi z rozmachem rocznicę swojej nieśmierci lub inną pamiątkową datę…

W okolicy zaczynają ginąć ludzie. Ktoś porwał kamieniarza, tkaczkę, dwóch krawców… Co gorsza, potem wrócili, tylko odmienieni (bez pamięci lub nieumarli – twój wybór). Napadnięto też na skład handlowy, skąd ukradziono eleganckie kandelabry, obrusy, barwione świece… Nie ruszono jednak eleganckiej zastawy, pachnideł, kadzideł i ani grama jedzenia czy drogich trunków.

Zaginęło też kilka młodych osób, ale oni to pewnie uciekli do miasta (wcale nie).

Te poszlaki to trop, którym powoli, krok za krokiem, drużyna może podążać, by w końcu odnaleźć złego nieumarłego. Sama eksploracja jego siedziby może obfitować w nietypowe znaleziska:

k8
1Ta komnata to przedziwna garderoba, wypełniona strojami dla osoby o dość wysublimowanym guście. Szaty z czaszkowymi naramiennikami, pasy z kości, wszystko w ciemnych barwach, bogato zdobione. W środku można spotkać Rosveldrę.
2Na środku przestronnej sali stoi stół nakryty nowym obrusem. Stoją na nim liczne kandelabry, ale na świecach nie płonie ogień. Nie ma tu zastawy, nie ma nawet kuchni nigdzie w okolicy. Za to pod sufitem kołyszą się klatki z pojękującymi więźniami.
3To magazyn, w którym przechowywane są upiorne dekoracje. Zdecyduj, jak bardzo upiorne, bo mogą to być girlandy z martwych nietoperzy i pajęczyn, jak i ludzkie głowy na przystrojonych łańcuchami i gwoździami palach.
4Przestronna sala w trakcie upiornego dekorowania. Na jej końcu jest podest z miejscem dla orkiestry i imponujące organy.
5To elegancka sala z sarkofagami, na środku której niedawno wybudowano fontannę. Fontanna jest nieczynna, nie podłączono do niej żadnego zbiornika wody.
6Kolejny magazyn, a w wielki słój pokryty lodową mgiełką. W środku jest jakaś ciemna ciecz… To chłodzi się krew, która ma zasilić fontannę – zbudowaną specjalnie dla kilku wampirów mających zjawić się na uroczystości.
7Schody prowadzą do wyjątkowej krypty, gdzie znajduje się ołtarz poświęcony bóstwu nieśmierci lub innemu złemu patronowi. Tam odbędzie się specjalna ceremonia religijna, tuż przed rozpoczęciem świętowania.
8W celach jest kilku więźniów. Większość to pokorni kultyści, cierpliwie oczekujący na złożenie w ofierze. Nie wszyscy jednak. Jest tu też osoba pochwycona siłą.

Rzuć wcześniej dodatkowo, by ustalić, w którym z pomieszczeń przebywa główny złol tego lochu. Więcej pomieszczeń możesz wylosować z pomocą mojego generatora lochów Faerunu. 🙂

Kobieta ze wzgórza

Madalei była bardzo piękna i bardzo próżna. Za życia często wykorzystywała naiwność zakochanych w niej osób. Nie znała granic w tej zabawie, dlatego sama Hanali Celanil (lub inna dobrotliwa bogini) rozkazała zakończyć żywot tej okrutnej elfki. Nie skończył się on jednak wraz z przebiciem jej serca. Madalei powróciła jako banshee i krąży po ruinach starego domu na wzgórzu, w którym za życia gromadziła prezenty od adoratorów.

Banshee wykrywają żywe istoty w promieniu 8 kilometrów, dlatego odpowiednio wcześniej Madalei powinna wyjść bohaterom na przeciw.

Nocą bohaterowie usłyszą płacz. Szloch zaprowadzi ich do ruin domu elfki, okolonych kręgiem martwej zieleni i białymi kośćmi poległych. W środku powinno znaleźć trochę kosztowności, starych podarków:

k8
1Pudełko starych czekoladek, w środku są martwe robaki.
2Uschnięty bukiet, pokryty grubą warstwą pleśni. Dotknięty rozsieje w pobliżu trujące zarodniki.
3Wiersz miłosny w języku elfów.*
4Zamknięta szkatułka z truciznami. 1k6 fiolek wciąż ma w środku jakiś płyn.
5Naszyjnik z literą “M”, wart jakieś 50 sztuk złota.
6Kryształowy kwiat, wart 100 sztuk złota.
7Portret elfki za życia, namalowany ręką mistrza. Dziś wart ok. 500 sztuk złota.
8Zamknięta szkatułka. W środku jest pierścionek zaręczynowy z diamentem wartym 1000 sztuk złota.

*Możesz wykorzystać wiersz poniżej:

Ile razy Cię widzę – oniemieję.
Jak trawy wiosną, zielenieje
moja miłość do Ciebie, Madalie.
Rośnie i pnie się,
czerwienią rozkwita w mym sercu.
Niechaj Cię ujrzę już na kobiercu,
i gwiazdy w Twoich oczach,
ukochana, wyczekuję rana.

To już wszystko! napisz w komentarzu, czy wykorzystasz któryś z pomysłów. A może masz ciekawą historię o nieumarłych na sesji? Koniecznie się podziel! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *